Dieta OleofarmVitum®…
  ...naturalne bogactwo
kwasów omega-3

 
 
 

Olej lniany LenVitol® w diecie OleofarmVitum®

 

Szczególne znaczenie w diecie oleju lnianego LenVitol®

  1. Olej lniany powinien być wprowadzony do diety ZAMIAST wszystkich innych tłuszczów, a w szczególności  zamiast miażdżycorodnych tłuszczów zwierzęcych, dlatego też twaróg i jogurt używane do sporządzania PASTY powinny być jak najbardziej odtłuszczone. Nie należy do swojej dotychczasowej, tradycyjnej diety dodawać PASTY, gdyż dostarczymy wtedy organizmowi zbyt dużo tłuszczu. Spośród tłuszczów dostarczanych z dietą, w pierwszej kolejności będzie  wykorzystywał on te najlepsze i najużyteczniejsze, czyli NNKT z olejów. Pozostałą, nadwyżkową ilość tłuszczu (przede wszystkim najmniej potrzebne nasycone tłuszcze zwierzęce) organizm zmagazynuje w postaci tkanki tłuszczowej. W tej sytuacji, stałe jedzenie PASTY, zwłaszcza sporządzonej z użyciem najwyższej dawki oleju, będzie w efekcie prowadziło do tycia.
  2.  Pasta jest jednym z elementów diety i można ją łączyć z pozostałymi dozwolonymi produktami.
  3.  Po czasie „intensywnego” stosowania oleju lnianego w diecie OleofarmVitum® , zalecane jest zmniejszenie ilości  przyjmowanego oleju lnianego – do dawki profilaktycznej (do 2 łyżek stołowych (30 ml) dziennie). Można wtedy jeść inne oleje zimnotłoczone – szczególnie olej rzepakowy tłoczony na zimno. Pozostałe zalecenia nie zmieniają się.
  4.  Potrawy nie powinny być przyrządzane na bazie produktów konserwowanych i z dodatkami chemicznymi.
  5. Zaleca się codzienne spożywanie kilku łyżek świeżo zmielonego siemienia lnianego. Jest onoźródłem lignanów lnianych o silnych właściwościach przeciwutleniających, błonnika i minerałów. Nie należy mielić siemienia na zapas, gdyż zjełczeje zawarty w nim tłuszcz. Alternatywą jest zakup odtłuszczonego, zmielonego siemienia, które jest doskonałym źródłem błonnika, lignanów, śluzów, minerałów i witamin.
  6. Bardzo korzystne jest codzienne spożywanie mlecznych produktów fermentowanych, gdyż zawierają one  łatwostrawne białko i pożyteczne bakterie, które zasiedlają jelito grube i pełnią wiele ważnych funkcji, np.  produkują witaminy z grupy B, neutralizują toksyny i wspomagają układ odpornościowy. Wskazana jest codziennie 1 szklanka letniego mleka acidofilnego, kefiru, maślanki lub jogurtu, zmieszana z 2 łyżeczkami świeżo zmielonego siemienia lnianego.
  7. Należy zwrócić uwagę na sposób obróbki termicznej i przygotowanie potraw. Dania z olejami zimnotloczonymi nie mogą być poddawane smażeniu, pieczeniu, gotowaniu, duszeniu, grillowaniu.